lavatera.reismee.nl

Massageles, olifanten en meer van dat...

Gisteren hebben we de hele dag ons bekwaamd in de kunst van de Thaise massage, speciaal gericht op schouders en rug. Voor Paul een openbaring, voor mij een leuke en nuttige aanvulling.

Vandaag zijn we met een gehuurde tuk-tuk plus bijbehorend mannetje de hele dag op stap geweest naar een mooi natuurgebied ten noorden van Chiang Mai, bij Mae Rim. Eerst een paar uur rondgestruind in de botanische 'tuin', die in feite een prachtig park is, uitgestrekt over een bergwand. Een gebied waar je gemakkelijk een hele dag kunt doorbrengen, maar we hadden nog meer op het programma staan. Dus de weg omhoog hebben we met een speciaal busje gedaan en vandaar uit naar beneden gewandeld, o.a. door de palmentuin, met prachtige vergezichten.

Daarna een snelle lunch aan de kant van de rivier en vervolgens naar het olifantenkamp, waar de lieverds eerst in bad gingen en vervolgens een demonstratie gaven van hun kunnen: voetballen, darts-werpen, schilderijtjes maken, boomstammen stapelen, enz. Leuk om mee te maken!

Dan wilden we een keramiek-fabriek bezoeken, die echter .... zonder werk zat..... waar hebben we dat verhaal meer gehoord..... ook hier is het crisis. Maar uiteindelijk na een lange rit vonden we aan de andere kant van de stad toch nog een vrij grote fabriek die wel in werking was.

Leuke dag, met een chauffeur waarbij alles mogelijk was en die zelfs meedacht!